Wrzesień to dla wielu z nas czas zmian, zwłaszcza w kontekście organizacji żywienia w swoim domu. Nagle pojawia się potrzeba przygotowania z wyprzedzeniem posiłków dla siebie i swoich dzieci, zwłaszcza jeżeli nie chcemy po powrocie do domu paść ze zmęczenia lub rzucić się na lodówkę w poszukiwaniu czegokolwiek w dużej ilości. Niestety drożdżówka czy pizzerka ze szkolnego sklepiku czy firmowego bufetu nie jest w stanie dostarczyć nam energii potrzebnej do koncentracji w szkole, uczelni czy pracy. Co zatem zabrać ze sobą? enlightened

 

Chcesz skorzystać z konsultacji dietetycznej dla siebie lub swojego dziecka?

Zadzwoń (660 181 098), umów się przez kalendarz online na wizytę stacjonarną lub video albo...

zamów jadłospis bez wychodzenia z domu!

 

Co zatem zapakować do lunchboxa?

1. Co do głównego posiłku opcje są dwie:

Jeżeli masz mało czasu, przykładowo posiłek do boxa przygotowujesz rano, tuż przed wyjściem: jako podstawowy posiłek możesz po prostu przygotować kanapkę. Postaraj sięjednak, by dodatki były różne – świetnie sprawdzą się pasty warzywne, serki do smarowania, wędlina, jajko.

Kiedy masz więcej czasu na przygotowanie posiłku, kiedy chociażby stosujesz meal prep i przygotowujesz posiłek dzień wcześniej: wypróbuj tortille, wrapy, muffinki, naleśniki czy placuszki. To doskonała alternatywa posiłku na wynos. Zwłaszcza, że większość z tych opcji rewelacyjnie smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno wink

 

2. Kiedy mamy już główny posiłek - co dalej? 

W kwestii napojów postaw na wodę, staraj się omijać kolorowe napoje, zwłaszcza te najbardziej sztuczne i dosładzane. Pamiętaj jednak, że jesteś dla swojego dziecka wzorem do naśladowania - jeżeli sobie do pracy spakujesz kolorowy napój gazowany i kubek kawy, nie oczekuj, że Twoja pociecha zadowoli się butelką wody! 

- Warto, by w pudełku znalazły się zdrowe przekąski: owoce lub warzywa oraz pestki lub orzechy. Mogą to być: pomidorki koktajlowe, marchewka, kalarepka, rzodkiewki, ogórek, jabłko, owoce jagodowe, banan, winogrona. Dodatkowo orzechy (najlepiej różne), suszone owoce czy pestki i nasiona (słonecznika, dyni). Tego typu dodatki do boxa potrafią pomóc, gdy zajęć jest dużo, a przerwy między lekacjami krótkie. A poza zjedzeniem jeszcze trzeba przejść z klasy do klasy, skorzystać z toalety... A to wszystko w 5-10 minut wink

 

Potrzebujesz gotowych pomysłów i inspiracji na posiłki do pudełka?

 

KLIKNIJ I POBIERZ DARMOWEGO EBOOKA

 

Jeżeli spodobały Ci się moje propozycje - daj znać w komentarzu które najbardziej.

Po więcej ciekawych propozycji, przepisów i ciekawostek zapraszam również do obserwowania mnie w social mediach:

Facebooku lub Instagramie yes